Специфіка підготовки вчителів іноземних мов в університетах Австрії
Анотація
Дослідження присвячено актуальній проблемі підготовки вчителів іноземних мов в університетах Австрії. Ця компаративна праця пов’язана з переосмисленням позитивного зарубіжного досвіду та пошуком механізмів його адаптації до українських реалій. Мета статті передбачає визначення змістових і методично-технологічних особливостей професійної підготовки майбутніх учителів іноземних мов в університетах України і Австрії, обґрунтування шляхів упровадження прогресивних ідей австрійського досвіду до вітчизняної системи вищої педагогічної освіти. В роботі висвітлено основні напрями сучасної освітньої політики Австрії. Охарактеризовано форми організації навчання вчителів іноземних мов в університетах Австрії (лекції, просемінари, семінари, практичні заняття, екскурсії, консерваторії, стажування, міждисциплінарні проекти, практика тощо). Доведено орієнтацію підготовки в австрійських університетах на індивідуалізацію освітньої діяльності студентів. З’ясовано, що в процесі підготовки вчителів іноземних мов в університетах Австрії основними засобами реалізації індивідуалізації стають тексти для аудіювання, комплекси для писемного мовлення та виконання комунікативних ситуаційних завдань. Серед активних методів навчання перевага надається моделюванню, рольовим і дидактичним іграм, мікровикладанню. Серед сучасних технологій навчання особливого значення набувають змішане навчання, проблемне навчання (Problem-based Learning) і проектне навчання (Project-based Learning). Здійснено порівняльний аналіз університетської підготовки вчителів іноземних мов в Австрії та Україні, визначено її спільні та відмінні риси.