Методичні аспекти відбору та ранньої ігрової орієнтації юних футболістів з врахуванням їх індивідуальних особливостей
Анотація
У роботі охарактеризовано особливості навчально-тренувального процесу юних футболістів. Визначено методи і засоби, визначено морфо-функціональну та рухову підготовку юних спортсменів відділення футболу ДЮСШ. Виконане дослідження показало, що проведення ранньої спортивної орієнтації у футболі сприяє складанню адекватної навчальної програми для ДЮСШ. На основі попереднього розподілу на амплуа Встановлено рівень взаємозв’язку між показниками морфо-функціональної та спеціальної підготовленості юних футболістів. Встановлені за час проведення дослідження фактори, що впливають на досягнення результатів юних футболістів, знаходяться в наступному процентному співвідношенні: 29% – технічна підготовленість, 15% – фізична обдарованість, 12% – функціональні можливості, 9% – фізичні можливості, 35% – інші, не вивчені (біомеханічні, медичні, психологічні та ін.), дозволили розробити і експериментально обґрунтувати методику раннього відбору юних футболістів, ефективність якої може сприяти процесу індивідуалізації вже на початковому етапі навчання. Отримані результати дослідження можуть використовуватися тренерами-викладачами з футболу для оптимізація навчального-тренувального процесу юних футболістів.