Формування вокальних навичок естрадного співу у школярів в позакласній роботі

  • Жанна Сироткіна, Людмила Чеботар Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: естрадний спів, вокальні навички, школярі, позакласна робота, загальноосвітня школа

Анотація

В статті доводиться важлива роль естрадного вокалу в музичному та загальному розвитку дитини; розглядаються методичні аспекти процесу формування вокальних навичок естрадного співу школярів загальноосвітньої школи в позакласній роботі. Авторами визначаються завдання вчителя на початковому етапі навчання естрадному вокалу: розвивати інтерес і любов до музичного мистецтва (естрада, народні пісні, класична музика); формувати у дитини самостійність, ініціативність, сміливість та творчу активність; залучати учнів до світу почуттів, допомагати їм пізнати емоції та творчі можливості, заховані в їхній душі; навчати основ музичної грамоти; навчати естрадної та народної творчості, мистецтву вокального виконавства, вмінню знаходити контакт із глядачем у музично-сценічних формах; формувати вміння дитини бачити і відчувати красу музичних звуків; знайомити з новинками музичного мистецтва (музичні записи, статті в журналах, відеозаписи тощо); навчати найпростішим і основним прийомам хореографії; виховувати почуття відповідальності. В дослідженні запропоновано принципи та методи формування вокальних навичок школярів у процесі естрадного співу. До провідних принципів навчання віднесено: принцип добровільності; опори на інтерес; індивідуального підходу; доступності; послідовності; принцип взаємоповаги; поступовості і послідовності в оволодінні мистецтвом співу, принцип успішності; здоровʼязбережувальний (пропорційності навантаження рівню та стану здоров’я дитини); принцип творчого розвитку та ін. В роботі запропоновано певну систему методів, спрямовану на активізацію процесу формування вокальних навичок школярів в позакласній роботі. На окрему увагу заслуговують деякі методи навчання естрадному вокалу: концентричний метод, спрямований на розвиток голосу та його діапазону; фонетичний метод; пояснювально-ілюстративний; метод уявного чи внутрішнього співу; порівняльного аналізу; методи контролю та управління освітнім процесом тощо. Проте, проведене дослідження виявило обмежену кількість методичного забезпечення процесу формування вокальних навичок естрадного співу саме в загальноосвітній школі, в умовах позакласної роботи. Означену проблему було оголошено як перспективний напрям подальших досліджень.

Опубліковано
2022-03-30
Як цитувати
Жанна Сироткіна, Людмила Чеботар. (2022). Формування вокальних навичок естрадного співу у школярів в позакласній роботі. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (58), С. 141-149. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/571