Модель формування цифрової культури студентів педагогічних коледжів

  • Наталя Листопад Комунальний заклад «Одеський педагогічний фаховий коледж, Україна
Ключові слова: цифрова культура студентів педагогічних коледжів; модель формування цифрової культури студентів педагогічних коледжів

Анотація

Стаття присвячена дослідженню обґрунтування та розробки моделі формування цифрової культури студентів педагогічних коледжів. Зазначено, що інформаційно-комунікаційні технології все впевненіше проникають в усі сфери діяльності: науку, виробництво, освіту тощо, що свідчить про настання нової, інформаційної епохи. Обґрунтовано, що професійну підготовку студентів у педагогічних коледжах з використанням можливостей інформаційно-комунікаційних технологій можна розглядати як культурологічний процес, що актуалізує здатність до самовизначення особистості у величезному потоці інтернет-інформації. Моделювання дозволяло імітувати реальні системи за допомогою аналогів, які відображали властивості об’єктів через певну систему організації та функціонування. Запропонована модель формування цифрової культури студентів педагогічних коледжів є графічним зображенням мети, методологічних підходів, основних компонентів, педагогічних умов, етапів, критеріїв, показників та рівнів сформованості цифрової культури студентів педагогічних коледжів. Структура моделі формування цифрової культури студентів педагогічних коледжів забезпечує досягнення поставлених цілей дослідження, представлена такими взаємопов’язаними блоками: мета, методологічний, структурно-теоретичний, процесуальний, методичний, діагностувально-оцінювальий блоки та результат формування цифрової культури студентів педагогічних коледжів. Розроблена модель формування цифрової культури студентів педагогічних коледжів відображає взаємозв’язок всіх виділених блоків (підсистем), забезпечує інтеграцію мети і завдань формування цифрової культури, включає зміст, форми, методи і технології процесу формування цифрової культури студентів педагогічних коледжів на основі культурологічного, системного, діяльнісного підходів. Цілісність моделі формування цифрової культури студентів педагогічних коледжів забезпечується єдністю її структурних блоків. Метою моделі є формування цифрової культури студентів педагогічних коледжів. Методологічний блок моделі представлено культурологічним, системний, діяльнісним підходами. Структурно-теоретичний блок моделі розкриває структуру цифрової культури студентів педагогічних коледжів яка представлена когнітивним, ціннісним і поведінковим компонентами. Процесуальний блок моделі формування цифрової культури студентів педагогічних коледжів розкриває педагогічні умови формування цифрової культури студентів педагогічних коледжів та етапи формування цифрової культури студентів педагогічних коледжів (когнітивно-збагачувальний етап; ситуативно-стимульований етап; проєктно-творчий етап). Методичний блок моделі включає змістове та організаційне забезпечення процесу формування цифрової культури студентів педагогічних коледжів. Діагностувально-оцінювальний блок передбачає здійснення моніторингу сформованості цифрової культури студентів педагогічних коледжів у межах виділених критеріїв (інформаційний, мотиваційний, діяльнісний) та їх показників. На основі виділених критеріїв та показників охарактеризовано чотири рівні оцінювання сформованості цифрової культури студентів педагогічних коледжів – високий, достатній, задовільний та низький. Результат – сформованість цифрової культури студентів педагогічних коледжів.

Опубліковано
2022-03-30
Як цитувати
Листопад, Н. (2022). Модель формування цифрової культури студентів педагогічних коледжів. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (58), С. 79-88. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/567