Формування професійного іміджу фахівців морської галузі у процесі фахової підготовки
Анотація
Сучасний розвиток професійного іміджу у фахівців морської галузі наочно демонструє необхідність концентрації уваги науковців на оновлення професійних стандартів і вимог до таких кадрів, адже ринок морської праці є змінним. На сьогодні, це питання є назрілим і постає більш детальне вивчення проблеми професійного розвитку морських спеціалістів в умовах інноваційних змін. Нові стандарти та вимоги до підготовки конкурентоспроможних фахівців морської галузі є ключовими індикаторами для забезпечення якості освітньої діяльності в сучасних закладах вищої морської освіти. Основною метою професійної освіти, зокрема морської освіти, – це підготовлювати таких спеціалістів, котрі будуть володіти здобутими фаховими компетенціями, та готові до безперервного процесу професійного вдосконалення, стійкі до роботи у багатонаціональному екіпажі у надзвичайних ситуаціях. У ході педагогічного спостереження та власного досвіду, ми дійшли до висновку, що професійний імідж майбутнього фахівця морської галузі віддзеркалює наявну в ньому інтеграцію зовнішніх (публічних) і внутрішніх (самоімідж) характеристик, що відповідають заданим стандартам професійного становлення здобувача в умовах його формальної, неформальної та інформальної освіти. У свою чергу такий складний процес, вимагає, насамперед, від закладу вищої морської освіти постійних динамічних та інноваційних прийомів у професійній підготовці в заданому векторі. Тому вважаємо доцільним презентувати класифікацію імідж-технологій, що активно впроваджуються в закладах вищої освіти з метою формування професійного іміджу майбутніх фахівців морської галузі.