Творча самореалізація вчителя: аспекти, умови формування

  • Жуйпін Хуан Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: творча самореалізація, компетентність, педагог, особистість, умови, процес

Анотація

У статті приділено увагу питанню творчої самореалізації майбутнього вчителя як обов’язкової умови, що необхідна у формуванні і розвитку сучасного учителя. Доведено, що це критерій і показник готовності вчителя до здійснення професійної діяльності. Проаналізовано різноаспектний феномен цього поняття. Засвідчено, що педагогічна творчість як найбільш істотна сторона діяльності педагога є результатом самореалізації його індивідуальних, психологічних, інтелектуальних можливостей у процесі створення педагогічних цінностей, технологій спілкування. Виявлено передумови розвитку творчої особистості. Доведено, що творчий підхід до педагогічної діяльності забезпечує максимальну повноту самореалізації особистості вчителя. Під творчою самореалізацією розуміється процес, при якому обов’язковим стає осмислення здобутого знання, необхідність його застосування у проектуванні способів діяльності. Основною і найбільш важливою умовою формування творчої самореалізації майбутнього вчителя є його сформована професійна компетенція. З’ясовано структуру професіоналізму сучасного педагога, складовими якої є соціально-психологічна,  комунікативна, перцептивна компетентності та компетентність у сфері взаємодії. Виділено та проаналізовано рівні професійної діяльності вчителя. Виявлено, що умовами успішної творчої самореалізації сучасного педагога є: професійна компетентність, педагогічна майстерність учителя як новатора та високий рівень готовності до інноваційної діяльності, Підсумовано, що творча самореалізація майбутнього вчителя – це один із основних етапів професійно-особистісного становлення і розвитку педагога на шляху до вершин новаторства, професіоналізму, педагогічної майстерності і педагогічної зрілості.

Опубліковано
2021-11-15
Як цитувати
Хуан, Ж. (2021). Творча самореалізація вчителя: аспекти, умови формування. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (56), C. 232-239. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/509