Особливості використання технологій дистанційного навчання у процесі підготовки майбутніх учителів біології
Анотація
У статті обґрунтовано актуальність запровадження дистанційного навчання при підготовці студентів – майбутніх учителів біології. Розкрито сутність понять «професійне навчання», «дистанційне навчання» і «дистанційні технології». Також вивчаються погляди різних учених на процес дистанційного навчання. Встановлено, що на сьогоднішній день найбільш поширене е-дистанційне навчання за допомогою комп’ютерних мереж та інформаційно-комунікаційних технологій. Авторами проаналізовано результати анкетування студентів щодо особливостей дистанційного навчання і застосування ними інноваційних технологій навчання. З’ясовано, що при підготовці майбутніх учителів біології у вищих навчальних закладах України, дистанційні технології використовують недостатньо. Вказано труднощі і переваги запровадження дистанційного навчання у закладах освіти. Описано вітчизняний та зарубіжний досвід застосування елементів дистанційного навчання при підготовці майбутніх учителів біології. У даному дослідженні теоретично обґрунтовано доцільність використання дистанційного навчання, визначено основні переваги і недоліки використання дистанційного навчання, можливості використання на заняттях та його вплив на формування майбутніх фахівців. Визначені майбутні перспективи дослідження та важливість розглянутої проблеми на сучасному етапі розвитку суспільства. Розроблено рекомендації щодо запровадження дистанційних технологій у педагогічний процес закладів освіти України для підготовки нової генерації конкурентоспроможних і компетентних учителів біології. Зазначено, що з розвитком технічних можливостей методики та технології навчання з’явилася можливість використовувати нові організаційні форми навчального процесу, використовуючи інформаційно-комунікаційні технології.