Реалізація принципу диверситивності у процесі професійної підготовки майбутніх фахавців

  • Юлія Карпенко Черкаська медична академія
Ключові слова: принципи навчання, майбутні фахівці медицини, ерготерапевти, компетентність, диверситивність, навчальна дисципліна

Анотація

У статті висвітлюється проблема професійної підготовки майбутніх фахівців медицини у сучасних умовах глобалізації та інтеграції у Європейський простір нашої держави. Розглянуто позиції науковців щодо значення організації освітнього процесу майбутніх медичних працівників за умови використання сучасного методичного інструментарію. Виокремлені принципи традиційної дидактики та окреслено роль сучасних засобів навчання у закладах вищої медичної освіти. Акцентується увага на специфічності навчального процесу майбутніх медиків, що передбачає дотримання основних та специфічних принципів навчання при підготовці фахівців медичної галузі. Наголошується на значенні ефективної організації освітнього процесу задля набуття інтегральних, загальних та фахових компетентностей майбутніми ерготерапевтами при вивченні навчальних дисциплін загального циклу, зокрема, хімічних. Розкривається суть принципу диверситивності, що передбачає урізноманітнення форм і методів організації навчального процесу відповідно до індивідуальних потреб та цілей, зокрема впровадження в освітній процес різноманітних методів (самостійна робота експериментування,  проєктна робота, та форм, як-от волонтерський загін, лекторська група, тьюторіат; проведення науково-практичних студентських конференцій, практичних занять у закладах охорони здоров’я). Наведено конкретні приклади ефективного забезпечення професійної підготовки майбутніх реабілітологів у контексті реалізації принципу диверситивності при вивченні навчальної дисципліни «Медична та біологічна хімія» та описано результати опитування майбутніх реабілітологів щодо ефективності упровадження у навчальний процес різноманітних форм та методів. Аналіз відповідей респондентів дає змогу стверджувати, що урізноманітнення навчального процесу, застосування вищезазначених засобів є доцільним при підготовці майбутніх медичних працівників, сприяє максимальному засвоєнню та використанню медичних і загальнонаукових знань у майбутній професії. Зазначено перспективи вивчення проблеми організації навчального процесу ерготерапевтів у контексті інтегрального та проєктного навчання.

Опубліковано
2021-11-15
Як цитувати
Карпенко, Ю. (2021). Реалізація принципу диверситивності у процесі професійної підготовки майбутніх фахавців. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (56), C. 128-136. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/495