Упровадження коуч-технологій в освітній процес як основа підвищення позитивного професійного іміджу майбутнього фахівця морської галузі

  • Вікторія Звєкова Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: освіта, особистість, коучинг, менторинг, інтерактивні технології, імідж

Анотація

У статті розглядається поняття «коучинг», «імідж» прослідковуються віхи їх розвитку, як інтерактивної технології в освіті, що сприяє розкриттю внутрішнього потенціалу особистості у процесі взаємодії з викладачем. Досліджено  сутність, мета, завдання та основні принципи, такі як принцип усвідомлення і відповідальності, єдності і взаємодії, гнучкості, партнерства, ієрархічності розвитку. Розглянуто можливості впровадження коучингу в педагогічний процес. Визначено основні умови взаємодії викладача та вихованця в стилі «коучинг» і особливості їх педагогічного спілкування. Охарактеризовано поняття «коучинг» та «менторинг». Розкрито алгоритм коучингу, що передбачає партнерство, розкриття потенціалу, результат. Визначено декілька видів коучингу (індивідуальний, груповий, командний, кар’єрний, корпоративний, бізнес-коучинг, лайф-коучинг, коучинг конфліктів тощо) і виокремлено мотиваційно-ціннісний, когнітивний, операційно-діяльнісний і рефлексивний компоненти. Охарактеризовано особливості застосування технології коучингу у вищій школі у процесі викладання навчальних дисциплін на практичних і семінарських заняттях, для виконання науково-дослідних завдань, курсових і дипломних робіт з метою стимулювання самостійного пізнавального пошуку, прийняття рішень, розвитку відповідальності, впевненості у власних можливостях.

Таким чином, можна прийти до висновку, що метою коучингів в системі морської освіти є:

  • підвищення вмотивованості до професійної діяльності у майбутнього фахівця;
  • розкриття внутрішнього потенціалу особистості студента/курсанта;
  • обмін інформацією та досвідом від викладача-коуча студентам та навпаки.

Для досягнення поставлених цілей вирішуються наступні завдання:

  • моніторинг освітнього процесу (зокрема освітньо-професійної програми), що дозволяє враховувати і прогнозувати зміни, які відбуваються в результаті застосування тих чи інших модернізованих програм і технологій;
  • створення умови, спрямованих на ефективну організацію процесу пошуку студентом шляхів досягнення важливих для нього професійних цілей;
  • визнання результатів неформального навчання (коучинги) в межах освітньої програми, які є набуттям компетентностей, визначених як загальні;
  • впровадження коуч-семінарів як інноваційних методів викладання (зокрема для фахових дисциплін).
Опубліковано
2021-11-15
Як цитувати
Звєкова, В. (2021). Упровадження коуч-технологій в освітній процес як основа підвищення позитивного професійного іміджу майбутнього фахівця морської галузі. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (56), С. 120-127. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/494