Організація трудової підготовки учнів початкової та середньої школи у німецьких окупаційних зонах України в 1941–1944 рр.

  • Олексій Гончаренко, Олег Хищенко, Юлія Великдан Університет Григорія Сковороди в Переяславі
Ключові слова: окупаційна влада, професійна освіта, загальна освіта, початкова школа, трудова підготовка, трудове навчання, малювання, креслення, практикум

Анотація

У статті проаналізовано заходи німецьких окупаційних адміністрацій України у сфері організації системи трудової підготовки шкільної молоді. Створена німецькою окупаційною владою система освіти передбачала домінування у ній закладів професійної підготовки. Керівництву усіх німецьких окупаційних зон України довелося надавати дозволи на відкриття роботи закладів загальної середньої освіти, більшість яких становили народні школи, які надавали початкову освіту. Водночас, найбільших успіхів у цій сфері досягла адміністрація дистрикту «Галичина». Організований владою освітній процес у закладах освіти передбачав підготовку учнів до оволодіння майбутньою професією. У зв’язку із цим важливе місце у навчальному процесі відводилось трудовій підготовці учнів. В тих умовах це означало введення до навчальних планів ручної праці. Вивчення цього навчального предмету передбачало оволодіння учнями практичними навичками виготовлення виробів господарської спрямованості. Учнів навчали виготовленню предметів домашнього вжитку, сільськогосподарських знарядь праці, вони вчились виконувати операції з креслення, різання, свердління, склеювання, а також вирощувати городину, доглядати за домашньою худобою та садом. Оволодіння учнями навичок ручної праці поєднувалося тісними міжпредметними зв’язками із малюванням та кресленням, а також проходженням сільськогосподарських практикумів.

Опубліковано
2021-11-15
Як цитувати
Олексій Гончаренко, Олег Хищенко, Юлія Великдан. (2021). Організація трудової підготовки учнів початкової та середньої школи у німецьких окупаційних зонах України в 1941–1944 рр. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (56), C. 82-95. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/490