Сутність та складові формування у підлітків ціннісного ставлення до народного музичного мистецтва: історичний аспект

  • Ченьсі Ван Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: народне музичне мистецтво, ціннісне ставлення підлітків до музичного фольклору, історичний аспект

Анотація

У статті висвітлюються сутність і складові питання ціннісного ставлення підлітків до народного музичного мистецтва через призму історичного аспекту формування традиції сприйняття музичного фольклору. Визначено, що однією з важливих складових процесу реалізації національної доктрини освіти є комплекс заходів щодо поліпшення художнього виховання підлітків, заснований на історичних фольклорних традиціях. Здійснюване на високому якісному рівні, художнє виховання зможе протистояти руйнуванню вітчизняної культури, зокрема народного музичного мистецтва. Художнє виховання підлітків повинно спиратися на національні культурні традиції, фундаментом яких є народність, що розуміється як звернення до фольклорних джерел, одухотворяє культурну художню і музичну творчість. Доведено, що культуротворча місія фольклористики полягає в соціокультурній, етнічній та моральній ідентифікації особистості. Отже, художнє виховання, засноване на фольклорі, є, по-перше, важливий інструмент усвідомлення учнями себе як особистості; по-друге, спосіб осмислення і самовідчуття особистості в просторі культури; по-третє, педагогічний засіб формування вміння дбайливо використовувати продукти історично складеною людської культури, народної творчості, накопичені народні мистецькі цінності, які можуть бути не тільки затребувані, але і примножені творчістю нових поколінь. Доведено, що художній інтерес підростаючого покоління до народного музичного мистецтва представляє собою ціннісно-смислове вибіркове ставлення до художніх мистецьких явищ і виступає в якості одного з провідних способів їх життєвого самовизначення. Визначено, що компонентами художнього інтересу до народного музичного мистецтва є потреба в стійкому спілкуванні з однією із сфер художньої фольклорної реальності; наявність системних знань про фольклорні жанри музичного мистецтва; власний досвід художньої діяльності в сфері народного музичного мистецтва; систематичний розвиток здібностей та прагнення підлітків до нарощування свого творчого потенціалу.

Опубліковано
2021-11-15
Як цитувати
Ван , Ч. (2021). Сутність та складові формування у підлітків ціннісного ставлення до народного музичного мистецтва: історичний аспект . Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (56), C. 51-61. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/487