Професійний розвиток викладача в контексті підвищення якості діяльності ЗВО
Анотація
У статті доведено, що якість людських ресурсів, що визначається мотивацією
викладачів та інших працівників закладу вищої освіти, їхнім ставленням до проблем
діяльності свого освітнього закладу, до способів розв’язання цих проблем, рівнем
узгодженості професійних цінностей і дій, баченням майбутнього своєї організації тощо,
багато в чому визначає потенціал розвитку ЗВО. Визначено та схарактеризовано низку
проблем у професійній діяльності викладача закладу вищої освіти: аксіологічні, системні,
психологічні, організаційні. Підкреслено, що у ЗВО є гостра потреба в інноваційних
підходах до: програмування навчальних курсів і розвитку адекватних педагогічних
технологій для оволодіння аспірантом (магістрантом) компетенціями проєктної та
дослідницької діяльності; інтеграції наукового та педагогічного зростання викладача
вищої школи для підвищення ефективності його професійної діяльності. Розглянуто
базові принципи та умови, які необхідно реалізувати в означеній системі. Висвітлено
досвід ДВНЗ «ДДПУ» щодо втілення системи підвищення кваліфікації, яка може стати
ефективним інструментом розв’язання аксіологічних, системних, психологічних,
організаційних проблем постійного професійного розвитку викладача ЗВО.