Професійний розвиток викладача в контексті підвищення якості діяльності ЗВО

  • Світлана Саяпіна Державний вищій навчальний заклад «Донбаський державний педагогічний університет»
Ключові слова: освітня діяльність, професійний розвиток, якість діяльності закладу вищої освіти, кваліфікація.

Анотація

У статті доведено, що якість людських ресурсів, що визначається мотивацією
викладачів та інших працівників закладу вищої освіти, їхнім ставленням до проблем
діяльності свого освітнього закладу, до способів розв’язання цих проблем, рівнем
узгодженості професійних цінностей і дій, баченням майбутнього своєї організації тощо,
багато в чому визначає потенціал розвитку ЗВО. Визначено та схарактеризовано низку
проблем у професійній діяльності викладача закладу вищої освіти: аксіологічні, системні,
психологічні, організаційні. Підкреслено, що у ЗВО є гостра потреба в інноваційних
підходах до: програмування навчальних курсів і розвитку адекватних педагогічних
технологій для оволодіння аспірантом (магістрантом) компетенціями проєктної та
дослідницької діяльності; інтеграції наукового та педагогічного зростання викладача
вищої школи для підвищення ефективності його професійної діяльності. Розглянуто
базові принципи та умови, які необхідно реалізувати в означеній системі. Висвітлено
досвід ДВНЗ «ДДПУ» щодо втілення системи підвищення кваліфікації, яка може стати
ефективним інструментом розв’язання аксіологічних, системних, психологічних,
організаційних проблем постійного професійного розвитку викладача ЗВО.

Опубліковано
2021-07-12
Як цитувати
Саяпіна, С. (2021). Професійний розвиток викладача в контексті підвищення якості діяльності ЗВО. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (53), C. 161-168. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/471