Удосконалення підготовки фахівців морської галузі в умовах змішаного навчання

  • Вікторія Березовська Дунайський інститут Національного університету «Одеська морська академія»
Ключові слова: змішане навчання, інтеграція, дистанційне навчання, адаптація, цифрова грамотність, пандемія, компетентності.

Анотація

У статті розглянуто особливості удосконалення підготовки фахівців морської
галузі в умовах змішаного навчання. Зазначається, що однією з головних проблем
запровадження інноваційних форм навчання залишається вибір оптимального
співвідношення найкращих традицій існуючої системи освіти, сучасних педагогічних
інновацій та інструментарію інформаційно-комунікаційних технологій. Сьогодні
тенденція навчання активно розвивається в напрямку змішаного навчання (Blended
learning), що передбачає створення комфортного інформаційного освітнього середовища
та системи комунікацій, що надають усю необхідну навчальну інформацію.
Участь України з 2005 року у Болонському та Сарбонському процесах вимагають
нового підходу до навчання в Європейського простору вищої освіти. Це можливість
переходу на триступеневу (трициклову) систему підготовки фахівців, поширення
академічної мобільності, включаючи стажування студентів та викладачів, укладання
міжуніверситетських договорів з обміну кадрами, створення спільних з європейськими
університетами програм підготовки фахівців і т.і.
Використання інформаційно-комунікаційних технологій забезпечує гнучкість при
організації навчального процесу та реальність необмеженого освітнього дискурсу. При
змішаному підході навчальний процес у спеціалізованих закладах підготовки фахівців
морської галузі складається з двох основних компонентів і передбачає, що частина
навчального матеріалу здобувачі освіти освоюють у традиційних формах навчання, а
іншу частину – з використанням технологій дистанційного навчання.
Доведено, що в процесі професійної підготовки фахівців морських спеціальностей
застосування дистанційної освіти оптимально реалізовувати через використання
електронного і мобільного навчання, технологій віртуальної і доповненої реальності на
тренажерах. Зосереджено увагу на використанні Moodle, Google Classroom, Zoom,
Google Meet, Learning Apps в організації асинхронного навчання майбутніх фахівців
морської галузі.

Опубліковано
2021-07-05
Як цитувати
Березовська, В. (2021). Удосконалення підготовки фахівців морської галузі в умовах змішаного навчання. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (53), C. 23-32. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/453