Удосконалення підготовки фахівців морської галузі в умовах змішаного навчання
Анотація
У статті розглянуто особливості удосконалення підготовки фахівців морської
галузі в умовах змішаного навчання. Зазначається, що однією з головних проблем
запровадження інноваційних форм навчання залишається вибір оптимального
співвідношення найкращих традицій існуючої системи освіти, сучасних педагогічних
інновацій та інструментарію інформаційно-комунікаційних технологій. Сьогодні
тенденція навчання активно розвивається в напрямку змішаного навчання (Blended
learning), що передбачає створення комфортного інформаційного освітнього середовища
та системи комунікацій, що надають усю необхідну навчальну інформацію.
Участь України з 2005 року у Болонському та Сарбонському процесах вимагають
нового підходу до навчання в Європейського простору вищої освіти. Це можливість
переходу на триступеневу (трициклову) систему підготовки фахівців, поширення
академічної мобільності, включаючи стажування студентів та викладачів, укладання
міжуніверситетських договорів з обміну кадрами, створення спільних з європейськими
університетами програм підготовки фахівців і т.і.
Використання інформаційно-комунікаційних технологій забезпечує гнучкість при
організації навчального процесу та реальність необмеженого освітнього дискурсу. При
змішаному підході навчальний процес у спеціалізованих закладах підготовки фахівців
морської галузі складається з двох основних компонентів і передбачає, що частина
навчального матеріалу здобувачі освіти освоюють у традиційних формах навчання, а
іншу частину – з використанням технологій дистанційного навчання.
Доведено, що в процесі професійної підготовки фахівців морських спеціальностей
застосування дистанційної освіти оптимально реалізовувати через використання
електронного і мобільного навчання, технологій віртуальної і доповненої реальності на
тренажерах. Зосереджено увагу на використанні Moodle, Google Classroom, Zoom,
Google Meet, Learning Apps в організації асинхронного навчання майбутніх фахівців
морської галузі.