Функційно-стилістичний аспект у навчанні морфології в згальноосвітній школі
Анотація
У статті порушено проблему навчання морфології в школі на функційно-стилістичних засадах . З‟ясовано сутність фнкційно -стилістичного під, визначено теоретичні основи: поняття функції мовних одиниць, їх уживання в стилістично диференційованих текстах. Особливу увагу звернено на основні дефініції, пов‟язані з навчанням граматики на функційно-стилістичній основі, на означену проблему в працях лінгвістів та лінгводидактів. Досить розлого автори з‟ясовують поняття «функція», функційність, подають філософське їх трактування. На матеріалі шкільного курсу морфології акцентовано на основних поняттях шкільної стилістики: функцій ний аспект мови, функцій на граматика, функцій ний стиль та тісно пов‟язані з ними текстові зв‟язки, семантико-синтаксичні відношення. Не обминають дефініцію «текст як основу
реалізації», «функційно-стилістичний підхід». Окремішньо «стиль мовлення» розглядають стилістичні функції морфологічних засобів стилістики, зокрема вживання частин мови як граматичних аспектів. Стаття орієнтує вчителів на формування комунікативної компетентності школярів у процесі вивчення морфології. Аналіз с тилів мовлення спирається на загальні ознаки тексту та функції мовних одиниць у ньому.
Особливу увагу звернено на практичний аспект функціювання морфологічних одиниць, що забезпечує формування в учнів комунікативної компетентності.