Формування соціально- ділової компетентності випускників вишів в умовах глобалізації освітнього простору
Анотація
У статті викладені деякі результати дослідження, присвяченого питанням компетентнісного підходу до розробки нових освітніх програм для вітчизняних вишів в умовах глобалізації усіх процесів людської цивілізації. Автори доводять необхідність і ефективність побудови професіограм для випускників вишів з урахуванням формування соціально -ділової компетентності. Глобалізаційна культура системи вищої освіти в Україні, в першу чергу, пов‟язана з розвитком необхідних для ефективної самореалізації людини компетенцій. Глобалізація науки, академічна мобільність науковців, необхідність поширення знань про соціальні процеси та умінь їх використання у про фесійно-ділових,
соціокультурних, навчальних ситуаціях впливає на розвиток глобальної освіти, зміну
вектору навчання з накопичення знань на можливості їх реалізації у типових ситуаціях
соціальної, трудової, наукової взаємодії. Наведено перелік соціокомунікативних
компонентів професійної компетентності, що необхідно формувати у випускників
закладів вищої освіти. Він має бути адекватним як освітнім стандартам вишів, так і
запитам ринку в плані кваліфікаційних характеристик сучасних фахівців.
Автори сподіваються, що у глобалізованому просторі вищої освіти
соціокомунікативна компетентність повинна стати однією зі складових інтегрованої
кваліфікаційної характеристики випускника будь-якого закладу вищої освіти. Ці висновки
стосуються створення «портрету фахівця» будь-якого профілю.