Виховний потенціал сучасної дитячої літератури у процесі професійної орієнтації дошкільників

  • Олена Гнізділова Полтавський національний педагогічний університет ім. В. Г. Короленка
  • Юлія Лукашова Полтавський національний педагогічний університет ім. В. Г. Короленка
Ключові слова: дитяча література, книга, професійна орієнтація, ознайомлення дітей з професіями, діти дошкільного віку.

Анотація

У статті на теоретико-практичному рівні висвітлено виховні можливості сучасної дитячої літератури у процесі формуванні знань дітей дошкільного віку про професії. Акцентовано увагу на тому, що сучасна література відзначається широкою функціональністю, її використання не обмежується читанням чи переглядом зображень. Виявлено, що більшість дитячих книг містять велику кількість навчального та
розвивального матеріалу, такі як картини для складання розповідей, дидактичний матеріал, ігри та різноманітні завдання. Виділено такі види дитячої книги, як віммельбухи, книги-килимки, книги-пазли, книги-вкладки, книги з віконцями тощо. Запропоновано критерії відбору дитячої літератури профорієнтаційного змісту, зокрема відповідність віку, новизна, реалістичність, інформативність, гендерна рівність. Виділено книги, які, на нашу думку, будуть найбільш ефективними у профорієнтаційній роботі з дітьми дошкільного віку, охоплюють велику кількість професій, мають відповідний до віку дітей текст та зображення. Рекомендовано перелік дитячих книг та журналів, які сприятимуть ознайомленню дітей із затребуваними та новими професіями, розширюватимуть та уточнюватимуть уявлення дошкільників про зміст та особливості роботи представників різних професій, сприятимуть узагальненню та систематизації знань дітей про трудові дії, місце, знаряддя та результати праці. Встановлено, що сучасна дитяча книга відзначається високою інформативністю, має доречний та змістовний тест, реалістичні та детально промальовані зображення. Доведено, що дитяча література є ефективним засобом ознайомлення дітей з професійною діяльністю дорослих, виховання поваги та шанобливого ставлення до праці.

Опубліковано
2021-02-17
Як цитувати
Гнізділова, О., & Лукашова, Ю. (2021). Виховний потенціал сучасної дитячої літератури у процесі професійної орієнтації дошкільників. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (49), C. 15-22. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/334