Мистецький контекст в оновленому змісті сучасної шкільної літературної освіти

  • Таміла Яценко Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України
Ключові слова: контекст, мистецький контекст, шкільна літературна освіта, українська література, підручник, літературний спецкурс, читацька компетентність учнів, культурна компетентність учнів.

Анотація

У статті актуалізується проблема оновлення програмового, навчально-методичного забезпечення шкільного курсу української літератури на засадах культурологічного підходу. Акцентується на мистецькому контексті як методологічному принципі інтеграції у процесі вивчення художніх творів у старших класах. Розглядається питання кореляції поняття «контекст» у літературознавчій і методичній науках, а також коротко характеризуються публікації дослідників із означеної проблеми. Стверджується, що ефективна реалізація мистецького контексту в
процесі вивчення української літератури в 10–11 класах можлива за умови використання інноваційного програмового та навчально-методичного забезпечення, підготовленого авторським колективом Інституту педагогіки НАПН України. Наголошується на концептуальному твердженні про аналіз та інтерпретацію художнього твору як мистецького явища, що передбачає врахування його естетичної сутності, розгляд крізь призму ключових ідей певного художнього напряму, стильової течії, які художньо втілюють сформовану в свідомості письменника концепцію світу й людини конкретної історично-культурної доби. Розкрито дидактико-методичний потенціал підручників
української літератури для 10 і 11 класів та літературного спецкурсу «Шедеври модернізму: вивчення української і зарубіжної літератури у мистецькому контексті» щодо реалізації мистецького контексту.

Опубліковано
2021-02-05
Як цитувати
Яценко, Т. (2021). Мистецький контекст в оновленому змісті сучасної шкільної літературної освіти. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (48), C. 238-245. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/314