Науково-педагогічна (асистентська) практика як детермінанта професійного самовизначення студентів в статусі викладачів закладу вищої освіти
Анотація
Мета роботи полягає в обгрунтувані ролі науково-педагогічної (асистентської) практики як однієї з провідних детермінант професійного самовизначення студентів в статусі викладачів закладу вищої освіти. Методологія дослідження побудована на принципах контекстно-компетентнісного й особистісно-діяльнісного підходів, з позиції яких професійне самовизначення студентів тлумачиться як спосіб усвідомлення ними своїх особистісних якостей, індивідуальних особливостей та можливостей успішної реалізації набутих загальних і професійних компетентностей на підставі адекватної орієнтації в соціально-економічних та соціокультурних умовах розвитку суспільства, в
яких здійснюється свідомий вибір професії викладача закладу вищої освіти. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що на підставі оновлення змісту й конкретизації структури навчальної дисципліни «Науково-педагогічна (асистентська) практика» розроблено й апробовано технологію управління й методико-педагогічного супроводу процесу професійного самовизначення студентів в статусі викладачів закладу вищої освіти; уточнено сутність і критерії (мотиваційний, когнітивний, діяльнісний) оцінювання означеного феномена. У статті доведено, що науково-педагогічна (асистентська) практика, організована в логіці контекстно-компетентнісного й особистісно-діяльнісного підходів, є однією з найбільш впливових детермінант, що суттєво підвищує рівні професійного самовизначення студентів в статусі викладачів закладу вищої освіти.