Організація процесу формування конструктивних умінь здобувачів початкової освіти
Анотація
У статті розглянуто організаційно-методологічні вимоги щодо формування конструктивних умінь учнів початкових класів на уроках трудового навчання; запропоновано педагогічні умови забезпечення художньо-конструктивної діяльності в умовах Нової української школи. Проаналізовано вимоги Державного стандарту щодо знань та вмінь учнів 1-2 і 3-4 класів в аспекті посилення самостійної діяльності, особистісного виконання простих геометричних зображень і вироблення критичного ставлення до навчальних досягнень у процесі засвоєння змісту програми з трудового навчання й художньої праці. Акцентовано увагу на структурних компонентах педагогічної взаємодії вчителя з учнями у процесі набуття технологічної компетентності. Представлено орієнтовну дидактину структуру уроку трудового навчання й методичні підходи до організації навчально-пізнавальної діяльності з художнього та технічного конструювання на уроках трудового навчання. Модульний розподіл програми художньо-конструктивної діяльності впродовж трьох етапів (підготовчий, розвивальний і формувальний) дають можливість спрямувати роботу вчителя й учнів на оптимальне засвоєння способів побудови художніх і технічних форм, активізувати мотиви і способи предметно-перетворювальної діяльності. Систематизовано принципи та критерії художньо-конструктивної діяльності учнів
початкової школи.