Життєвий шлях і професійне становлення О. Нілла

  • Євгеній Нелін Izmail State University of Humanities
Ключові слова: О. Нілл; Саммерхілл; виховання; психоаналітична педагогіка; психоаналіз; фрейдизм; освітній процес.

Анотація

У статті розкривається життєвий шлях британського педагога О. Нілла,
засновника всесвітньо відомої школи «Саммерхілл». Досліджено еволюцію професійного
становлення О. Нілла, його співпрацю з американським фахівцем Г. Лейном і
британською дослідницею Б. Енсор. Доведено, що О. Нілл був послідовником ідей З.
Фрейда і розвивав ідеї психоаналізу в освітній практиці. Встановлено, що до відкриття
школи «Саммерхілл» О. Нілл працював редактором журналу, продавцем хустинок,
помічником учителя, заступником директора школи. За своє життя О. Нілл опублікував
багато книг про вчителів (Dominie, 1916–1924). Зокрема, перша книга О. Нілла – «Журнал
учителя», була автобіографічним романом, в якому описувалися події першого року в
якості директора школи. Зроблено висновок, що до відкриття школи «Саммерхілл», О.
Нілл працював у школах Великобританії, Німеччини та Австрії, критикував класичну
систему освіти і розвивав ідеї вільного виховання та психоаналітичної педагогіки.
Перспективи подальших досліджень сплановано у вивченні життєвого шляху і
професійного розвитку Г. Лейна – відомого американського педагога і наставника О.
Нілла.

Опубліковано
2021-02-05
Як цитувати
Нелін, Є. (2021). Життєвий шлях і професійне становлення О. Нілла. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (48), С. 171-176. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/305