Творчість дітей дошкільного віку як психолого-педагогічна проблема
Анотація
У статті проаналізовано критеріальний апарат формування творчості дітей
дошкільного віку. Розкрито різні підходи до розуміння сутності понять «творчість»,
«дитяча творчість» та відображено основні тлумачення цих термінів у філософії,
психології, педагогіці. На основі психолого педагогічного аналізу зазначено, що під
поняттям «дитяча творчість» варто розуміти і сам процес створення образів, пошук в
процесі діяльності способів, шляхів вирішення завдання.
На основі аналізу досліджень виділені наступні умови, важливі для формування
творчості: розвиток психічних процесів (сприйняття, образних уявлень і образного
мислення, уяви, емоційно-позитивного ставлення до навколишнього й творчої діяльності),
створення позитивної атмосфери в групі, формування ручної вмілості (навичок і умінь,
необхідних для успішного здійснення діяльності). Виділені особливості дитячої
творчості: суб’єктивність, емоційність і поступовий перехід діяльності з орієнтовної в
цілеспрямовану, виконавчу й продуктивну. Ці особливості багато в чому й формують
методику керівництва творчою діяльністю дошкільнят.У керівництві творчою
діяльністю виділено два напрямки роботи – створення умов та побудова системи
навчання для досягнення творчого результату.
Проаналізовані загальні й окремі показники розвитку та умови формування
творчості дітей дошкільного віку.