Шляхи забезпечення педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах початкового навчанн

  • Світлана Пенькова Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: педагогічний супровід, педагогічна інтеграція, вади психофізичного розвитку, асистент вчителя інклюзивного класу.

Анотація

У статті розглянуто організаційно-методичні вимоги щодо педагогічного
супроводу учнів початкових класів, що мають особливі освітні потреби; подано види
педагогічної інтеграції школярів в умовах сучасного освітнього закладу. Акцентовано
увагу на необхідності психолого-педагогічного вивчення дітей з вадами психофізичного
розвитку. Охарактеризовано особливості професійної діяльності учителя (асистента)
в інклюзивному класі, що охоплює виконання наступних фахових функцій: організаційної,
навчально-розвивальної, діагностичної, прогностичної та консультативної. Розглянуто
сучасні підходи до інклюзивного навчання: мейнстримінг, інтеграція, інклюзія.
Диференціація процесу інклюзивного навчання потребує системної організації
освітнього процесу, використання інтегрованих методів засвоєння та закріплення
навчального матеріалу, стимулювання й мотивації навчально-пізнавальної діяльності.
Знання методології інклюзивної освіти, добір учителем ефективних методів, форм та
прийомів роботи дозволить ефективно застосовувати індивідуальний та
диференційований підхід; передбачити рівні адаптації навчального та фізичного
навантаження в процесі організації навчання та виховання дітей з особливими
освітніми потребами.

Опубліковано
2019-12-09
Як цитувати
Пенькова, С. (2019). Шляхи забезпечення педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах початкового навчанн. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (45), C. 109-115. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/70