Система формуваня професійної ідентичності майбутніх вчителів початкової школи
Анотація
Новий стандарт початкової освіти це певна сукупність факторів, спеціально створених для реалізації формування професійної ідентичності майбутніх вчителів початкової школи. Обґрунтовано функціонально-змістове наповнення роботи вчителя початкових класів в соціальнопедагогічній сфері; представлено концептуальні основи й розроблено структурно функціональну модель підготовки студентів спеціальності «Початкова освіта» до педагогічної діяльності; подано результати діагностування когнітивної, мотиваційної, соціально-комунікативної, морально-естетичної та діяльніснотехнологічної готовності майбутніх учителів до практичного вирішення окресленої проблеми. Під системою розуміємо: реальну сукупність факторів, спеціально створених для реалізації соціальних функцій освіти. Проводиться детальний теоретичний і практичний аналіз основних видів навчальної діяльності, що забезпечують такі її форми: система – мета – зміст – ( умови) засоби – дія (критерій успіху) – результат – наслідки – (професійно важливі якості). Результатом проведеного теоретичного аналізу сутності професійної ідентичності згруповано три блоки професійної ідентифікації: професійна адаптація, професійна самоідентифікація та професійне моделювання.