Поширення інтегративно-інтерпретаційної діяльності вчителя музичного мистецтва в освітньому просторі КНР

  • Сейфулла Рашидов, Олена Бухнієва Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: педагогічна освіта КНР, впровадження інтегративно-інтерпретаційної музичної діяльності, традиційні та сучасні методики навчання

Анотація

Статтю присвячено проблемним питанням впровадження інтегративно-інтерпретаційної музичної діяльності в освітньому університетському просторі КНР.  Автор звертається до основних положень музичної освіти у Китаї та виділяє особливості її розвитку. Також у дослідженні розглядається процес реформування системи музично-педагогічної освіти та сучасний стан професійної музичної освіти в Китаї. У статті аналізується стратегія інтеграції навчальних програм педагогічної освіти в Китаї з акцентом на системні підходи, які впроваджуються на державному та регіональному рівнях. Сучасні моделі педагогічної освіти в Китаї прагнуть формування комплексного підходу, що поєднує в собі традиційні та інноваційні методи навчання, зокрема інтегративно-інтерпретаційні підходи. Результати дозволяють зробити висновок про наявність чітко структурованих механізмів інтеграції, включаючи методику інтерпретації. Одним із ключових елементів стратегії побудови інтеграції навчальних програм є використання адаптивних навчальних планів. Визначено, що адаптивні навчальні плани забезпечують ефективну інтеграцію між традиційними та сучасними методами навчання. Впровадження методів інтерпретаційного мислення у навчальні програми, за даними численних досліджень, сприяє формуванню у студентів навичок самостійного аналізу та синтезу інформації, що є ключовим фактором у розвитку їхнього академічного потенціалу. Визначено, що інтеграція міжнародних освітніх стандартів до навчальних планів педагогічних вузів Китаю передбачає наявність високого рівня культурної адаптивності та мовної компетенції у майбутніх педагогів, що враховується при розробці нових методик та програм. Доведено, що на сучасному етапі питанням інтеграції та інтерпретації у музично-педагогічній освіті Китаю приділяється велика увага, що виявилося у появі інтегративно-інтерпретаційних концепцій, як сукупностей систематизованих поглядів, положень та ідей, що визначають спрямованість та зміст інтегративно-педагогічної діяльності у тій чи іншій сфері, на тому чи іншому рівні реалізації освітньо-виховних цілей та завдань.

Посилання

Oleksyuk O. Koval' A. (2017). Hermenevtychni zasady khudozhn'oyi osvity: interpretatsiynyy dyskurs. Osvita, №6. P. 136-142. [in Ukrainian]. URL: https://osvitologia.kubg.edu.ua/index.php/osvitologia/article/view/70/70
Povidaychyk O. (2007). Formuvannya informatsiynoyi kul'tury maybutn'oho sotsial'noho pratsivnyka u protsesi profesiynoyi pidhotovky: avtoref. dys. na zdobuttya nauk. stupenya kand. ped. nauk: 13.00.04 / L'vivs'kyy nats. un-t. Ternopil'. 20 p. [in Ukrainian].
Pohoryelova T. (2017). Sutnisni kharakterystyky yakosti vyshchoyi osvity v yakosti osnovy upravlinnya protsesom profesiynoyi pidhotovky suchasnoho fakhivtsya. Problemy inzhenerno-pedahohichnoyi osvity : zbirnyk naukovykh prats'. Kharkiv, 2017. Vyp. 56-67. S. 68-75. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ P. 56-57. [in Ukrainian].
Rohanova M. (2009). Innovatsiyni pidkhody u navchanni ta vykhovanni dukhovnoyi kul'tury u studentiv VNZ. Visnyk Kyyivs'koho mizhnarodnoho universytetu. Seriya: Pedahohichni nauky: zb. nauk. prats'. K. : KyMU. Vypusk 12. P. 173-186. [in Ukrainian].
Ul'yanova S., Hrankina I. (2019). Struktura profesiynoyi kompetentnosti maybutn'oho vchytelya muzychnoyi ta mystets'koyi kul'tury. Prychornomors'kyy naukovo-doslidnyy instytut ekonomiky ta innovatsiy. Innovatsiyna pedahohika. Naukovyy zhurnal. Odesa. №10. T. 3. 179 p.
Formuvannya bazovykh kompetentnostey uchniv zahal'noosvitn'oyi shkoly u systemi intehratyvnoyi khudozhn'oyi osvity: posibnyk dlya vchytelya [L. Masol, N. Myropil's'ka, V. Rahozina ta in.]; za nauk. red. L. Masol. K. : Pedahohichna dumka, 2010. 232 p. [in Ukrainian].
Chzhan Shutsin (2014). Zanyattya z estetychnoho vykhovannya na navchal'nykh predmetakh: realizatsiya intehratsiyi intelektual'nykh ta estetychnykh perspektyv [J]. Narodna osvita. № 21. P. 46-48. [in Ukrainian].
Shchelokova O. (2006). Profesiyna kompetentnist' yak stratehichnyy napryam modernizatsiyi mystets'koyi osvity Ukrayiny. Visnyk Hlukhivs'koho derzhavnoho universytetu. № 8. P. 19-23. [in Ukrainian].
Опубліковано
2024-10-03
Як цитувати
Сейфулла Рашидов, Олена Бухнієва. (2024). Поширення інтегративно-інтерпретаційної діяльності вчителя музичного мистецтва в освітньому просторі КНР. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (68), C. 119-128. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/879