Педагогічна співпраця з батьками дітей дошкільного та молодшого шкільного віку із синдромом дауна: інформаційно-просвітницький контекст
Анотація
Модернізація системи педагогічної співпраці з батьками дошкільників і молодших школярів закономірно обумовлює створення інклюзивного освітнього простору у сім’ї з акцентом на формування готовності дітей із синдромом Дауна до суспільного життя. Сучасні науковці Н. М. Бібік, О. В. Гаяш, О. В. Чебатарьова, З. М. Шевців справедливо виокремлюють саме родинний осередок у контексті домінантного джерела комплексного соціального впливу на вихованців зазначеної цільової групи. Ідеться про становлення гармонійної особистості дитини із синдромом Дауна, яка формується лише за умови творчої взаємодії всіх педагогів і членів сім’ї. Звідси постає очевидним, що саме компетентне співробітництво вихователів, учителів і їхніх асистентів має бути оптимізоване у ракурсі своєчасного добору та оновлення різноманітних шляхів, інноваційних технологій, методик, технік і засобів психолого-педагогічної співпраці з батьками вихованців із такою складною нозологією, як синдром Дауна. У статті висвітлюються своєрідні особливості комплексної взаємодії персоналу закладу дошкільної та початкової освіти із родинами; з’ясовано системоутворювальні складові авторської моделі інформаційно-просвітницької роботи педагогів із батьками особливих дітей у контексті вищезазначеного діагнозу. У презентованому форматі практико-орієнтовної дослідницької діяльності обґрунтовано та логічно скомпоновано авторську інформаційно-просвітницьку програму прикладного партнерства з батьками дітей особливої цільової групи – «сонячних дітей».
Посилання
Bila O. O. (2019). Sotsialʹno-pedahohichne proektuvannya v zakladakh doshkilʹnoyi, pochatkovoyi ta pozashkilʹnoyi osvity (kontekst universytet·sʹkoyi pidhotovky sotsionomistiv). Navchalʹno-metodychnyy posibnyk. Odesa: Astroprynt. 192 р. [in Ukrainian].
Hayash O. V. (2019). Spivpratsya zakladu osvity z batʹkamy ditey z osoblyvymy osvitnimy potrebamy yak umova realizatsiyi idey inklyuziyi. Naukovyy chasopys. Vyp. 38. Korektsiyna pedahohika. Natsionalʹnyy pedahohichnyy universytet imeni M.P. Drahomanova. P. 60-66. [in Ukrainian]. URL: http://surl.li/xwxcvl
Chebotarʹova O. V. (2020). Uchni pochatkovykh klasiv iz porushennyamy intelektualʹnoho rozvytku: na-vchannya ta rozvytok: navchalʹno-metodychnyy posibnyk. Kharkiv: Vyd-vo «Ranok». 128 p. [in Ukrainian]. URL: https://lib.imzo.gov.ua/wa-data/public/site/books2/navchalno-metodychny-posibnyky/dlya-pedpratsivnykiv-ospotreby/Uchni-pochatkovykh-klasiv-iz-porushenniamy-intelektualnogo-rozvytku-navchannia-ta-rozvytok-Chebotarova.pdf
Shevtsiv Z. M. (2016). Osnovy inklyuzyvnoyi pedahohiky. Osnovy inklyuzyvnoyi pedahohiky. K.:Tsentr uchbovoyi literatury. 248 p. [in Ukrainian]. URL: http://novovolynsk-school2.edukit.volyn.ua/Files/downloadcenter/ОСНОВИ%20ІНКЛЮЗИВНОЇ%20ПЕДАГОГІКИ%20ОСНОВИ%20ІНКЛЮЗИВНОЇ%20ПЕДАГОГІКИ.%20З.М.%20Шевців.%20З.М.%20Шевців%20ПІДРУЧНИК%20ПІДРУЧНИК.pdf