Здоров’яформувальний потенціал атлетичної гімнастики з гантелями: деякі теоретико-прикладні аспекти проблеми

  • Сергій Корнієнко Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Ключові слова: атлетична гімнастика, дитина молодшого шкільного віку, здоров’яформувальний вплив, рухова активність

Анотація

У статті розкрито деякі проблемні питання, пов’язані із розширенням здоров’яформуючого потенціалу атлетичної гімнастики. Представлено систематизацію напрацювань учених, де безпосередньо або опосередковано вивчається феноменологія гантельної гімнастики. В результаті проведеного педагогічного дискурсу встановлено, що медичні аспекти порушеної проблеми вже набули певного втілення; натомість зберігає свою невизначеність питання про конструктивний методичний супровід процесу інтенсивного виконання фізичних вправ із обтяженням дотично дітей молодшого шкільного віку. Вивчення й узагальнення напрацювань дослідників, які безпосередньо або опосередковано вивчають теоретико-методичні аспекти проблематики особистісно-орієнтованого впливу атлетичної гімнастики з гантелями на здоров’я дитини молодшого шкільного віку, дозволяють констатувати, що така впливовість простежується на всі складники здоров’я – психічне, духовне, тілесне; на особистість у цілому. Описано деякі методичні орієнтири, котрі сприяють підвищенню результативності занять атлетичною гімнастикою молодших школярів в аспекті здоров’яформувальної впливовості.

Посилання

Amosov M.M. (1990). Rozdumy pro zdorovia. K.: Zdorovia. 168 р.
Andrianov M.V. (2022). Sportyvna spetsializatsiia yak suchasnyi pidkhid do vdoskonalennia fizkulturnoi osvity shkoliariv. Teoriia i praktyka fizychnoi kultury. №2. Р. 9–15.
Bahach S.M. (2015). Adaptatsiia orhanizmu uchniv do fizychnykh navantazhen. Fizychne vykhovannia v ridnii shkoli. №6. Р. 16-19.
Bezkopylnyi O.O. (2020). Pidhotovka maibutnikh uchytyliv fizychnoi kultury do zdoroviaberezhuvalnoi diialnosti v osnovnii shkoli; teoriia ta metodyka: Monohrafiia. Cherkasy: ChNU im. B. Khmelnytskoho. 552 р.
Bondarenso S. (2004). Vplyv fizychnoho vykhovannia ta navchalnykh navantazhen na stan zdorovia i fizychnu pidhotovlenist uchniv molodshykh klasiv na etapi adaptatsii do navchannia. Moloda sportyvna nauka Ukrainy. Vypusk 8. Tom 3. Р. 38-40.
Dubohai O. (2011). Fizkultura yak skladova zdorovia ta uspishnoho navchannia dytyny. Zdorovia ta fizychna kultura. Shkilnyi svit. № 34-35. Р. 4-126.
Dzhurynskyi P.B. (2012). Teoriia i metodolohiia zdoroviaberezhuvalnoi profesiinoi pidhotovlenosti maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury: monohrafiia. Odesa: TOV LERADChUK. 324 р.
Haraieva O.A. (2023). Zdoroviazberezhuvalni tekhnolohii u profesiino – pedahohichnii osviti: Navch.pos. Odesa: DZ «Pivdennoukr. ped.un. im. K. Ushynskoho». 228 р.
Hurieieva A.M., Yesipova H.O., Kushnir H.I., Rybalka O.I. (2013). Fizychne vykhovannia: Atletychna himnastyka: Navch.- metod. pos. Zaporizhzhia: ZNU. 73 р.
Kharisov F.F. (2021). Otsinka zdoroviazberezhuvalnykh osvitnikh tekhnolohii u systemi zahalnoi osvity. Pedahohika i psykholohiia. №2. Р. 85-88.
Korniienko S.M. (2023). Vpravy z hanteliamy: Navch.-met. posibnyk . Ternopil: TNPU im. V.Hnatiuka. 294 р.
Korotycha O.V. (2021). Zdoroviaformuiucha osvita: dosvid, problemy, prohnozy. Fizychne vykhovannia i sport. №18. Р. 108-124.
Ovcharuk N.O. (2022). Formuvannia zdoroviaberezhuvalnoho prostoru v zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladakh. Ridna shkola. №10. Р. 60–65.
Vedmedenko B.F. (2005). Shchabli pedahohichnoi tekhnolohii: interes, hra, zdibnosti, samostiini zaniattia. Teoriia ta metodyka fizychnoho vykhovannia. №2. Р. 15-19.
Опубліковано
2024-08-20
Як цитувати
Корнієнко, С. (2024). Здоров’яформувальний потенціал атлетичної гімнастики з гантелями: деякі теоретико-прикладні аспекти проблеми. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (66), C. 125-129. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/822

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають