Інновації в мультикультурній підготовці майбутніх бакалаврів дошкільної та магістрів початкової освіти: деякі результати педагогічного дискурсу
Анотація
У процесі дослідження педагогічних явищ конструктивним вченими визнано його осмислення у розрізі відповідної підсистеми. Це враховано у намаганні поглибити наукові уявлення про ресурси набуття позитивної динаміки розвитку інноваційної компетентності здобувачами вищої освіти у підсистемі «бакалавр – магістр». В результаті проведеного педагогічного дискурсу встановлено, що актуальною постає необхідність контентом при цьому розглядати мультикультурно своєрідність середовища, на яке спрямований процес надання освітніх послуг фахівцями, здатними до педагогічних інновацій. Локальне дослідження, котре було проведено у руслі порушеної проблеми, засвідчило що педагоги-стажисти здебільшого орієнтуються у професійній діяльності на інновації як процес. Попри того, що дослідження мало діагностувальний характер, вдалося підтвердити, що вчителів-стажистів характеризує здебільшого недостатній вияв інноваційних ініціатив, наявність домінуваного інтересу до педагогічних інновацій як процесу, низкий ступінь підготовленості до належного рівня результативної інноваційної діяльності. Бракує і використання стимулюючого потенціалу у цьому плані управлінської діяльності менеджерів освіти. Означене підвищує своєчасність звернення до ресурсів вищої педагогічної школи – основного етапу становлення фахівця, із притаманним інноваційним стилем мислення. Доведено, що саме університетська освіта майбутнього фахівця дозволяє системно утримувати і освітню складову, і наукове підґрунтя інновацій, педагогічних інновацій, навчально-професійну інноваційну діяльність. Утворюючи міждисциплінарність освітніх послуг здобувачам вищої освіти та контент полі культурності майбутніх їх вахової діяльності, уможливлюється розвиток інноваційного стилю мислення – передумови інноваційної компетентності як особистісно-професійної якості. Підтверджено потенціальні можливості і навчально-професійної діяльності студентів, і ресурсність освітнього процесу у реалізації студентоцентризму та доцільності запровадження у педагогічному супроводі нових інструментів спрямування індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів у підсистемі «бакалавр-магістр».
Посилання
Bechard I.P. (2001). L’enseignement superienr et les innovations pe’dagogiques: use recension des ecrits. In: Revue des sciences de l’education, Vol. XXVII. nr. 2. [in French].
Hryva O. A. Tolerance of youth in a multicultural environment: monograph. K. 2007. 275 p. [in Ukrainian].
Organization of psychological and pedagogical support (accompaniment) of students in higner education institutions of Ukraine / O. Knallo, O. Bulgakova, V.Vertunina, N. Kichuk, S.Verbeshchuk ad Alta. (2023). Journal of interdisciplinary Research. [in English].
Sheyko V, Kushnarenko N. (2021). Cultivation of personality – educational dimension. High school. No. 5. P. 23-28. [in Ukrainian].
Skrypnyk V. (2018). Projecting the teacher’s readiness for innovative activity. School management. No. 19-21. P. 65-94. [in Ukrainian].
Tyschyk I. S. (2018). Ways of forming inter-ethnic tolerance in a multi-ethnic educational space. International Journal of Innovative Technologies in Social Science. Warsaw: RS Global Sp. = OO. No. 5(9). P. 16-20. [in Ukrainian].
Usatenko T.P., Usatenko Ch.O. (2020). Humanitarian knowledge in the scope of scientific and methodological research. Continuous pedagogical education of the 21st century: Collected materials. Vol. 3 (15). K. P. 28-37. [in Ukrainian].
Vaskivska H. O., Palamar S. P., Vlasenko O. M. (2019). Health in the civic students value system: empirical analysis. Wiadomosci Lekurskie. L XXII nt 10. Р. 1947-1952. [in English].