Тенденції розвитку дошкільного виховання в сучасному світі
Анотація
У статі розглянуто основні тенденції розвитку дошкільної освітив сучасному світі. В результаті проведеної аналітичної роботи, що базувалася здебільшого на наукових розвідках учених, присвячених проблематиці компаративістики видалось за неможливе конкретизувати, з одного боку, статистичні дані, а з іншого – фактологічний матеріал щодо розвитку дошкільного виховання в сучасному світі. До прикладу, доповнення наукових уявлень про відкриття планування як стимуляційний чинник діяльності дитини дошкільного віку у ситуації вибору, педагогічний сенс громадського виховання у закладі дошкільної освіти, форм зв’язку дошкільного виховання і шкільного виховання. Це дозволило окреслити підґрунтя щодо визначення провідних тенденцій розвитку дошкільного виховання в сучасному світі. Провідною (визначальною) тенденцією розвитку дошкілля в сучасному світі є збільшення інтересу в різних країнах сучасного світу до дошкільного виховання в системі освіти, до проблем дошкільної педагогіки. До основних тенденцій розвитку дошкільного виховання відносимо такі: 1) збільшення кількості дітей у закладах дошкільної освіти в останні кілька десятиліть, насамперед у розвинених країнах світу; 2) переважання приватних дошкільних установ; 3) різноманітність типів закладів дошкільної освіти в залежності від форми власності, тривалості перебування дитини в них, кількістю дітей у групах, традиційністю чи альтернативністю, змістом виховання тощо; 4) відсутність єдиного підходу щодо наповненості дітей у групах, що залежить від типу закладу; 5) наявність різних думок стосовно проблеми інклюзивного виховання дітей дошкільного віку; 6. важливість організації середовища у закладах дошкільної освіти (виокремлення зон, куточків, центрів діяльності, майстерень або ж відкрите планування); 7) поступова уніфікація змісту виховання у різних країнах світу, що передбачає різнобічний розвиток дитини та ґрунтується на засадах гуманізму, демократизму, загальнолюдських моральних цінностях; 8.) виникнення передшкільної освіти (різноманітних установ) як спеціальної сполучної ланки дошкільної та шкільної освіти.