Підвищення мотивації студентів в умовах дистанційного навчання під час військових дій
Анотація
Статтю присвячено визначенню основних шляхів підвищення мотивації студентів до дистанційного навчання в умовах війни. Війна повністю змінила усталений спосіб життя суспільства, а освіта це одна зі сфер, яка зазнала глобальних змін і основним завданням якої є впровадження інноваційних технологій, які допоможуть налагодити освітній процес. Визначено поняття «дистанційне навчання», що передбачає інтеграцію інформаційних і педагогічних технологій, що забезпечують інтерактивність взаємодії педагога і студента, а також продуктивність навчального процесу. Питання розвитку мотивації студентів належить сьогодні до найбільш актуальних, визначено, що ключовими є внутрішня і зовнішня мотивації. Проаналізовані психолого-педагогічні літературні джерела і дослідження сучасних українських і зарубіжних вчених щодо проблеми мотивації студентів до дистанційного навчання. Встановлено, що вирішальною передумовою забезпечення успішного навчання є свідоме врахування мотиваційного фактору і керування ним впродовж усього навчального процесу. Підкреслено особливе значення вдосконалення цілей, змісту, засобів та методів навчання з метою підвищення мотивації студентів. Доведено, що реалізація концептуальних ідей освіти здійснюється за допомогою інформаційних технологій. Проаналізовано сучасні інформаційні технології: програми, додатки, застосунки, які використовуються у навчальному процесі для підвищення рівня мотивації студентів у навчанні. Зазначено важливість ролі викладача в цьому процесі, в його вмінні організувати навчальний процес, створити позитивну доброзичливу атмосферу спілкування начального середовища з метою активізації діяльності студентів під час дистанційного навчання. Розроблено рекомендації для підвищення мотивації студентів, які працюють в дистанційному форматі в час військових дій.