Система вищої освіти України та підготовка вчителів середньої школи на сучасному етапі: реформування та особливості розвитку

  • Cабіна Коцур, Оксана Костенко, Володимир Сіропол Університет Григорія Сковороди в Переяславі, Україна
Ключові слова: Вчитель, освіта, педагог, університет, школа, історія

Анотація

Автори розглянули політику України щодо підготовки вказаних фахівців. Зокрема, у роботі показано, що останніми роками зі сторони держави простежується тенденція до збільшення уваги до підготовки вчителів-предметників, що у свою чергу у 2015-2020 рр. призвело до збільшення кількості вишів, які можуть навчати за освітніми спеціальностями та збільшення бюджетних місць за цими спеціальностями. У статті автори на основі аналізу низки джерел та публікацій аналізують розвиток системи вищої освіти акцентуючи увагу на підготовці професійних кадрів для середніх шкіл упродовж 2015-2020 рр. з її особливостями та тенденціями. Зокрема, показано, що модернізація системи підготовки вчителів середньої школи у закладах вищої освіти передбачає: забезпечення якості підготовки фахівців згідно з європейськими стандартами; формування професійної компетентності і соціальної відповідальності у процесі підготовки майбутніх фахівців; удосконалення змісту університетської освіти (освітньо-професійних та освітньо-наукових програм підготовки) відповідно до сучасних вимог; запровадження сучасного навчально-технологічного забезпечення освітнього процесу; забезпечення належного рівня знань державної та іноземних мов; підготовка до життя активної особистості, здатної до ефективної життєдіяльності у ХХІ ст. та особистісного саморозвитку; налагодження системи працевлаштування випускників університетів на роботу за фахом; збільшення значущості української освіти в нагромадженні та розвитку людського капіталу. Розкриваючи тему, дослідниками також були й визначені особливості університетської освіти: універсальність і значний попит на університетські знання; опанування цінностей інноваційної університетської системи освіти; свобода викладання й учіння; різноманіття наукової діяльності; надання можливостей кращим студентам отримати наукові ступені та поповнити склад науково-педагогічних кадрів. Окреме місце в статті відведено проблемі підготовки фахівців у вищій школі, одне з яких посідає питання вступу до вишу, який потребує удосконалення.

Опубліковано
2022-12-06
Як цитувати
Cабіна Коцур, Оксана Костенко, Володимир Сіропол. (2022). Система вищої освіти України та підготовка вчителів середньої школи на сучасному етапі: реформування та особливості розвитку. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (60), С. 87-98. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/660