Самостійна робота як засіб формування фахових компетентностей майбутніх бакалаврів спеціальної освіти

  • Світлана Звєкова Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: компетентнісний підхід, самостійна робота студентів, професійна компетентність, майбутній фахівець спеціальної освіти

Анотація

Однією з основних завдань професійної освіти є підготовка кваліфікованого працівника відповідного рівня та профілю, конкурентоспроможного на ринку праці, компетентного, відповідального, що володіє своєю професією, готового до постійного професійного зростання, соціальної та професійної мобільності. Окреслено погляди вчених на сутність, структуру, зміст та особливості професійної діяльності майбутнього бакалавра спеціальної освіти. У статті аналізується поняття «самостійна робота студентів» (СРС). Наголошується на компонентному складі та різновиді, обґрунтовується значущість СРС як дидактичного засобу інтенсифікації навчання, розвитку самостійної творчої діяльності бакалаврів спеціальної освіти. Самостійна робота студентів розглядається як вища форма прояву основних принципів педагогіки – активності та свідомості бакалаврів спеціальної освіти, які лежать в основі професійної адаптації майбутніх фахівців у ракурсі компетентнісної освітньої парадигми СРС осмислюється як ресурс, задіяність якого готовність до фахової діяльності в освітньому процесі закладу вищої освіти сприяє формуванню особистого розвитку та продуктивної участі в житті суспільства. Формуванню у бакалаврів спеціальної освіти основних компонентів професійного мислення, які забезпечують професійну мобільність, конкурентоспроможність та соціальну захищеність, сприяє збільшення частки інтенсивної самостійної роботи в загальному обсязі навчального навантаження та її індивідуалізація. Викладено принципи організації самостійної роботи студентів, котрі набувають в умовах бакалаврату здатності до повноцінної особистісно-професійної реалізації у діяльності логопеда Спеціальна організація самостійної роботи сприяла формуванню професійно значущих якостей бакалавра. Самостійна робота з формування професійних якостей дала змогу навчити студентів ставити навчальні цілі, обирати оптимальні шляхи та їх досягнення. Робота в команді. Допомогли підвищити мотивацію до навчання.

Опубліковано
2022-12-06
Як цитувати
Звєкова , С. (2022). Самостійна робота як засіб формування фахових компетентностей майбутніх бакалаврів спеціальної освіти. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (60), С. 46-52. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/653