Організаційно-педагогічні умови формування конструктивної індивідуальної освітньої траєкторії старшокласників

  • Світлана Глущук, Сяоцінь Хе Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: організаційно-педагогічні умови, педагогічний конструктивізм, творчий потенціал

Анотація

У статті подано аналіз організаційно-педагогічних умов формування конструктивної індивідуальної освітньої траєкторії старшокласників. Наукова новизна дослідження полягає у виявленні необхідних теоретичних аспектів підготовки учнів старшої школи за індивідуальними освітніми траєкторіями на засадах педагогічного конструктивізму. Під змістом поняття «формування конструктивної індивідуальної освітньої траєкторії» ми розуміємо індивідуальний шлях суб’єкта освітнього процесу, що реалізується ним самостійно за підтримки педагога-наставника, який вибудовує індивідуальну траєкторію розвитку здобувача освіти на принципах конструктивної педагогіки. Автори доводять, що основні організаційно-педагогічні умови якісної підготовки старшокласників з індивідуальних освітніх траєкторій базуються на необхідності структурування змісту освітньої програми відповідно до принципів модульності, варіативності, гнучкості. Нелінійна форма процесу реалізації освітніх програм відповідно до принципів педагогічної філософії конструктивізму, згідно з якою знання неможливо передати учню в готовому вигляді, сприятиме створенню педагогічних умов для успішного самоконструювання та самозростання знань учнів. Створення належних організаційно-педагогічних умов формування конструктивної індивідуальної освітньої траєкторії старшокласників в українській старшій школі дозволить осучаснити й удосконалити освітній процес, допоможе учням стати більш ефективними, незалежними та впевненими самостійними особистостями; навчить пов’язувати своє навчання з ширшим контекстом та розвивати креативний потенціал; сформулювати свої особисті цілі та оцінити прогрес у їх досягненні; створить передумови управління майбутньою кар’єрою; дозволить розвивати позитивне ставлення до навчання впродовж усього життя.

Опубліковано
2022-12-06
Як цитувати
Світлана Глущук, Сяоцінь Хе. (2022). Організаційно-педагогічні умови формування конструктивної індивідуальної освітньої траєкторії старшокласників. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (60), С. 23-30. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/650