Методичні особливості формування основних понять у процесі вивчення теми «Теорія будови органічних сполук»

  • Ольга Глоба Університет Григорія Сковороди в Переяславі, Україна
Ключові слова: методичні проблеми предмету органічна хімія, теорія хімічної будови органічних речовин, О.М. Бутлеров, явище ізомерії, властивості речовин, теорія типів, теорія радикалів

Анотація

Основним завданням кожного уроку має стати досягнення певного результату навчання, зокрема набуття, формування чи розвиток учнем визначених навчальною програмою умінь, навичок, ставлень, цінностей, зазначених у відповідному структурному складнику програми. Через те мають змінитися підходи до конструювання і проведення навчальних занять. Від трансляції готових знань учитель має перейти до методик, які дають учням змогу самостійно здобувати знання у ході навчальної діяльності; висловлювати власний погляд щодо певних процесів або явищ тощо. На сучасному етапі розвитку педагогіки є можливість спробувати у викладанні різні форми і методи навчання, сучасні освітні технології, що сприяє формуванню предметних компетентностей учнів та розвитку їх творчого потенціалу. Метою статті є розкриття особливостей формування основних понять при викладанні теми «Теорія хімічної будови органічних речовин», з урахуванням обмеженості розгляду цієї теми в програмі. Важливою методичною проблемою шкільного предмету «Органічна хімія», як і іншого предмету, є виділення головного в процесі викладання органічної хімії, окреслення тих головних ідей та понять, які пронизують увесь курс органічної хімії та пов’язують увесь вивчений матеріал в єдину систему знань. Тема «Теорія будови органічних сполук» займає особливе місце в шкільному курсі органічної хімії, оскільки з неї починається вивчення фактично нової самостійної хімічної науки й яка дозволяє у подальшому вивчати органічну хімію на певній теоретичній основі; теорія є основною теорією, що пронизує увесь шкільний курс органічної хімії, є фундаментом органічної хімії, це важлива зв’язуюча ланка між неорганічною й органічною хімією. Основні її положення є загальними для цих наук. Методологічними особливостями викладання теми є: вдале обрання методу і використання сучасних новітніх технологій, що використає вчитель під час вивчення теми, виділення головного і важливого в цій темі (компоненти і їх зміст зазначені в програмах хімії для основної і старшої школи); підтримання мотивації у здобувачів освіти.

Опубліковано
2022-12-06
Як цитувати
Глоба , О. (2022). Методичні особливості формування основних понять у процесі вивчення теми «Теорія будови органічних сполук». Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (60), С. 15-22. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/649