Діагностика багатокультурної освіти дітей старшого дошкільного віку: матеріали результатів дослідження в Українському Придунав’ї
Анотація
Питання залучення дітей дошкільного віку до народного мистецтва (образотворчого, музичного, театрального, хореографічного) є на сьогоднішній день одним з найактуальніших. Ознайомлення юних громадян України з народними традиціями, святами та обрядами допомагає сформувати їх інтерес та повагу до традицій і культури народів, які проживають поруч, зокрема в такому полікультурному регіоні, як українське Придунав’я.
У статті наведено аналіз останніх досліджень та публікацій, які свідчать про збільшення інтересу суспільства до історичної та культурної спадщини. Автором характеризуються уявлення дітей старшого дошкільного віку, які проживають в умовах полікультурного регіону, про культуру своєї країни – українську, культури країн найближчого і віддаленого зарубіжжя, наявність патріотичних почуттів, усвідомлення себе громадянином своєї країни, своєї причетності до культурного багатства інших народів і толерантність по відношенню до інших культур, представникам інших народів і культур.
Запропоновано інструментарій та описана діагностика сформованості багатокультурної освіти дітей старшого дошкільного віку в українському освітньому просторі та зокрема в українському Придунав’ї. На основі теоретичного аналізу виділені критерії та показники освіченості дітей щодо розмаїття національностей і культур.